Relacja z wycieczki do Warszawy

STRONA GŁÓWNA - WYDARZENIA -

W dniach 28-29 listopada 2010 r. uczniowie i nauczyciele naszej szkoły wybralisię na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Głównymi punktami programu wyjazdu były : zwiedzanie Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie oraz udział w spektaklu „Zamach na MoCarta” w Teatrze Syrena.

W niedzielny poranek przed godziną 7:00 przy szkole muzycznej zaczęli zbierać się uczniowie z torbami, plecakami i oczywiście dobrymi humorami przed podróżą, mimo mroźnej pogody. Gdy ruszyliśmy, cały autokar wypełniły rozmowy, opowieści, żarty i nawet nie spostrzegliśmy momentu, kiedy znaleźliśmy się w Błoniach, gdzie czekał na nas obiad.
Po dotarciu do stolicy udaliśmy się do hostelu Tamka. Tam zostawiliśmy bagaże i przeszliśmy do Pałacu Ostrogskich, gdzie mieści się Muzeum Fryderyka Chopina. Dwugodzinne zwiedzanie minęło nam na oglądaniu eksponatów z całego życia wybitnego polskiego kompozytora, począwszy od czasów dzieciństwa aż do pobytu w Paryżu. Ponadto mogliśmy wysłuchać odtwarzanych utworów Chopina i obejrzeć multimedialne filmy o poszczególnych etapach jego życia. Ta wizyta poszerzyła naszą wiedzę o kompozytorze i każdy z nas był zachwycony ogromem informacji, jakie zgromadzono w Muzeum. Mamy ogromną nadzieję, że odwiedzimy to miejsce ponownie.
Kolejnym punktem programu był odpoczynek w hostelu. W tym czasie przygotowaliśmy się także do wyjazdu do Teatru Syrena. Wieczorem wyjechaliśmy przez zaśnieżone ulice Warszawy do miejsca, gdzie byliśmy świadkami fantastycznego przedstawienia pt. „Zamach na MoCarta, czyli jeżeli śpiewać to nie indywidualnie”, w którym udział wzięli aktorzy Zbigniew Zamachowski i Wojciech Malajkat oraz grupa MoCarta. Ten pierwszy zabawiał publiczność wykonywanymi piosenkami, a także wszechstronnymi umiejętnościami gry na instrumentach. Drugi z aktorów starał się skutecznie mu w tym przeszkadzać przy akompaniamencie znakomitego kwartetu. Całość wzbudzała salwy śmiechu zarówno wśród uczniów, jak i nauczycieli
Przedstawienie wprawiło nas w świetne humory. Wracając z teatru wstąpiliśmy do sklepu, by uzupełnić swoje żywieniowe zapasy na wieczór. Czas, który spędziliśmy wspólnie, pozwolił nam lepiej się poznać, gdyż w szkole często my, uczniowie, mijamy się jedynie między kolejnymi zajęciami. Dlatego tak ważne są tego typu wyjazdy i wspólnie spędzone chwile w miłym towarzystwie.
W poniedziałek rano zjedliśmy w hostelu śniadanie i udaliśmy się w podróż powrotną. Niestety, pogarszające się warunki atmosferyczne nie pozwoliły nam wybrać się do Łazienek Królewskich i na Stare Miasto. Dlatego od razu udaliśmy się do galerii handlowej Blue City, a później w podróż do Kalisza. Utrudnienia na drogach wydłużyły powrót do aż
9 godzin. Jednak czas spędzony razem nie może być uważany za stracony
Jeszcze raz chciałbym podziękować wszystkim, bez których ta wycieczka na pewno by się nie odbyła: Dyrekcji, Radzie Rodziców, Stowarzyszeniu „Tryton” oraz nauczycielom, którzy przez całą wycieczkę sprawowali nad nami opiekę. I już dziś ze zniecierpliwieniem czekamy na kolejny muzyczny wyjazd;)